Karta je postavena na zbrusu novém čipu G80. Je to první grafický čip s úplnou podporou rozhraní DirectX 10, což v praxi znamená např. podporu shader modelu 4.0 nebo zvýšení efektivity při hraní her díky možnosti zpracování operací grafickým jádrem, které by normálně prováděl k tomu méně vhodný procesor.
Půjde o rozhraní dostupné společně se systémem Windows Vista (ve Windows XP se ho asi nedočkáte) a uživatelé díky němu pocítí tato klíčová zlepšení:
* nový geometry shader (při zpracování mezi vertex a pixel shaderem) umožňující grafické kartě pracovat přímo s celou geometrií scény a akcelerovaně tak provádět takové kousky, jako je generování nekonečných světů, simulace různých pohybů, vlasů, pružnosti kůže apod.
* zvýšenou efektivitu díky většímu přídělu práce, kterou dosud dělal procesor, na schopnější grafické jádro
* virtualizovanou grafickou paměť
* shader model 4.0 opět rozšiřující množství možných instrukcí
* už žádné větvení programu podle toho, co umí daná karta: capabilities bity, podle nichž programátoři zjišťovali, s kým mají tu čest a co umí a větvili podle toho kód, jsou nenávratně pryč. Nyní prostě karta buď podporuje DirectX 10, nebo ne
MSI NX8800GTS Model MSI NX8800GTS - T2D640E-HD podporuje u HDMI výstupu technologii HDCP. Budete tak moci přehrávat chráněné video ve vysokém rozlišení.